2 Cool 4 School

Sedärja! Lite bilder på mina kära klasskamrater! Igår var jag på polisstationen och fixade det sista med visumet (trodde jag) men ett till dokument och ett papper som jag inte hade med mig, (för att det inte stod att det behövdes va med) och fingeravtryck tog de också! Så läskigt :( Men vi ska tillbaka imorgon, så då är det förhoppningsvis klart! Nästa vecka är det en provvecka i skolan. Tycker så synd om dem som har prov i ALLA ämnen på en vecka! Sen är det olika lärare för varje ämne som har olika delar. Typ en lärare för världshistoria och en för Brasiliens historia. Jag hade tänkt att göra några prov; Litteratur, Historia, Engelska, Internationella relationer och Biologi. Matten, fysik och kemin skippar jag, haha. Men nästa fredag är jag på en distriktskonferrens med alla studenter i distriktet i tre dagar, så då tar jag inte dem proven som var den dagen. Är jättetaggad för konferensen, ett 50-tal studenter som bor på ett område med pool, volleyboll och andra sporter! Wohooo :D 
 
// There we go! Some pictures of my dear classmates. Yesterday I was at the police station to fix the last details about my visa (I thought), but one more document is to be filled here and I have to bring a paper that I got at the airport (but it didn't say I had to..) And they took my fingerprints. So scary! :( But we're going back tomorrow and then it'll hopefully be done :) Next week is testweek in school. I feel so sorry for them to have tests in ALL subjects in one week. Then it's also different teacher for one subject for different parts. Like one teacher for world history and one for Brazil's history. I've decided to do some tests: Literature, History, English, International relationships and Biology. Math, physics and chem I skip, haha. But next friday is the district conference with all students for three day, so I won't be in school that day... I'm soo excited about the conference, about 50 students living in one area with pool, volley and all kinds of sports. Wohoo :D  //
 
Paula är min och Emmas underbara portuguisiskalärare! Emma är från Tyskland, men är halvsvenska. Så när Paula lär oss portuguisiska lär vi henne svenska! :) 
Paula and Emma. Paula is my and Emmas wonderful portuguise teacher! Emma is from Germany but is half swedish. So when Paula teach us portuguise we teach her swedish! :)
 


Kommentarer
Mammi

Vad stolt jag är över dig.

2013-08-15 @ 22:01:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0