Lördagen!

Upp och hoppa var det klockan sju och en underbar frukost! Vid 9 var det en till lektion och även information om resorna som man kan göra. Jag ska göra den stora resan som är 17 dagar och den är runt Amazonas, huvudstaden m.m och kanske resan till karnivalen till Rio! Och så var det pool igen efter! Tyvärr så var min hals helt förstörd. Kunde inte prata och grät för att det gjorde så ont.. Så en läkare fick kolla på mig, så gav hon mig starkare medicin. Så fick jag vara i sängen ett par timmar och fick lunch på rummet. Inte kul alls :( Jaja, fick pigga på mig för det var gruppfoto vid fem. Laddar upp dem bilderna senare! Men efter middagen var det Festa Junina! Och festa junina är typ som deras midsommar, man firar en döpare enligt den katolska tron! Tjejerna har yppiga klänningar med lantliga mönster och prickar på kinderna! Och killarna har hattar, rutiga skjortor, boots och ditmålat skägg! Så dansar man runt runt, i ring med allihopa! Jag dog så roligt det var! Alla skrattade och vi hade så kul!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0