Poeten Klara!

Kan ju skryta lite med att jag läst dikter i skolan på litteraturen på portuguisiska! Yess, och fått applåder tillochmed hahah..Älskar dikten nedanför:
 
I can brag that I've read some portuguise poems on literature class! Yess, and they even gave me applause hahaa.
Love this poem:

"Teresa, se algum sujeito
bancar o sentimental em cima de você
E te jurar uma paixão do tamanho de um bonde
Se ele chorar
Se ele se ajoelhar
Se ele se rasgar todo
Não acredita não Teresa
É lágrima de cinema
É tapeação
Mentira
CAI FORA."

 
'
Jag överlevde ju Mamma Mia musikalen på min skola som dottern, så lite kreativ är jag nog :)
I survived the role as the daughter in Mamma Mia musikal at my school, so maybe I'm a bit creative :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0