Vilken helg!

Nu har ni inte fått så mycket info om vad som pågår i mitt liv, men nu kommer det en massa inlägg om min insparks helg på en resort med 48 andra utbytesstudenter! Tyvärr, har jag varit riktigt sjuk under helgen.. Blev kall efter poolen och när vi dansade på kvällen. Så fick svälja stoltheten och ta hjälp av en läkare på platsen under lördagen! Så jag fick badförbud och medicin.. Menmen, that's life! Har ändå haft super kul! Kommer ladda upp fler bilder från de andras kameror!
 
Fredagen

Vi åkte från Marilia vid 6 tiden på morgonen med studenterna härifrån till Pirapozinho city, till Hotel Terra Parque Resort. Tog lite mer än två timmar, så på plats var det inchekning och utdelning av stugor. Så hälsade man på allihopa! Efter det så väntade vi in lunchen genom att spela volleyboll och fotboll under den stekheta solen. Blev lite väl varmt och dåligt blodsocker för Miss Käll, haha. ouupps. Så åt vi lunch, jätte mycket och fin mat! Och efter lunchen var det möte och "lektion" om hur man är en bra utbytesstudent, helt enkelt. De har ett väldigt roligt system att man samlar poäng under året för skolgång, tal man håller, välgörenhetsarbete, möten osv. Så den som vinner får en av resorna betald av Rotarty till ett vackert paradis med vattenfall! Jag och Emma i min klass tänkte göra något på våran skola och skänka pengar till vaccinering av barn med polio. Efter mötet så bytte vi om och plaskade runt i poolen och bubbelbadet! Riktigt kul, men riktigt dåligt för min hals! :( Så tog vi det lite lugnt och hade middag och sen var det invigningscermonin! Alla fick gå i bokstavsordning med länderna och sina flaggor! Jag fick gå själv eftersom jag var den enda svenskan på lägret haha. Sen var det bilder med "The inbound cordinator" och presidenten. Så fick man sjunga national sången och säga vad man hade för förväntningar för sitt utbytesår! Väldigt roligt :) Sen på kvällen vad det dans och fest! Dansade så mycket och svettades! Haha, så roligt! 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0