Jericoacoara

Jag hade ingen aning om vad som väntade när vi åkte med buss från flygplatsen i Fortaleza. 4 timmar i bussen och vi såg bara sand och stenhus. Herregud vart är vi påväg? Sen kom vi fram till en busshållplats där vi bytte till 2 jeepar. Ytterligare en timme med jeep genom ökenlandskap och guppiga sandvägar. Sjukt vackert verkligen.. Men när vi kom in i staden så var det fortfarande sand. Hela staden hade sand som vägar, restauranger och uteserveringar överallt, butiker, en helt fantastisk strand och en stor sandkulle där hela staden gick upp varje kväll för att se solnedgången. Det var överbokat så vi fick bo på ett annat hotell än killarna. Vårat hotell var så sjukt mysigt med en liten pool och palmer inne i hotellet typ! Varje rum hade en hammock och jag fick dela rum med 4 tjejer denna gång. 
 
Första dagen spenderades med att äta lunch tillsammans och sedan strosa runt på gatorna och i butikerna. Sen badade vi i havet, chillade på stranden. På kvällen gick alla ut för pizza och mys i staden. Försäljare överallt som tjatade heeela tiden. Då är det ganska bra att inte se ut som en brasilianska, bara låtsas som om man inte förstår var det säger..
 
På kvällen var det fest på stranden med DJ och vi dansade barfota i stranden med resten av staden. Även om vi dansade mest haha! I feel so close to you right now.. Så otroligt vackert och perfekt. I <3 Jeri!! Och att vara här med dessa fantastiska vänner som man träffat och kommer ha kvar för livet är helt galet. Jag är så sjukt glad att jag vågade åka iväg. Annars hade jag ju aldrig fått se de här platserna, eller träffat dessa människor? Har redan planerat framtida resor för att hälsa på mina älskade utbytesvänner..
 
Dagen efter var det utflykt till en klippa och till en lagun. Lagunen hade hammockar i vattnet, kritvit pudersand och turkost vatten. Bad, chill och sol blev det. Sen samma visa på kvällen! Förutom attt jag och 2 rumskompisar inte gick och la oss. Vi stannade uppe, gick hem och bytte kläder och gick upp för ett litet berg med Alonso och såg solen gå upp över denna isolerade paradisstad.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0