Chegado!

Just nu är jag i mitt nya hem i Marilia. Jag flög från Landvetter vid 6 på morgonen och åkte från Amsterdam till Sao Paulo vid 10. Men planet var försenat typ 40 min, men kom iväg och var framme lokal tid 17:00. Jätte lång och jätte jobbig flygresa!! Men passkontrollen gick jättebra och fick mitt bagage. Så gick jag och mötte Mazzini direkt på flygplatsen. Haha, jag och min värdmamma började gråta och alla kramde mig och pussades. Linda!! (Linda=söt). Sen så åt vi och åkte hem till familjens släkthus. Sååå vackert med pool och så vacker utsikt. Men det var väldigt kallt i Sao Paulo, och där vi var också. Så man fick sova med massa filtar, haha. Brasilien är inte alltid varmt!! Men dagen efter fick jag en rundtur i området runtom. Så spelade jag och mina systrar kort. Och sedan åkte vi till Marilia vid fyra tiden, en 4 timmars bilresa, men i Marilia stannade vi till hos några vänner till familjen. Alla: Linda! Och kramar, och kindpussar! Så varma och underbara människor. 
 
Right now I'm in my new home in Marilia. At 6 in the morning I flew to Amsterdam from Landvetter and to Sao Paulo at 10. But the flight was delayed with like 40 min, but I arrived 17:00 Brazilian time. Soo long and soo hard flight :( But the passcheck went well and I got my luggage. Then I went out and I saw my family right away! Haha, me and my hostmum started crying and everybody hugged me and kissed me. Lindaaa!!! (Linda=pretty) Then we ate and went to the family home. Sooo beautifull! With pool and gorgeous view. But it was very cold in Sao Paulo, and at the house. So you had to sleep with many blankets, haha. Brazil is not always warm! But the day after I got a tour around the surroundings. And me and my sisters played cards. Then we went to Marilia by 4 o'clock, a 4 hour drive.But in Marilia I met some family friends. Linda, and hugs, and kisses! So sweet people in Brazil.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Gabbi

Ååååh ser ju superfint ut! Skönt att resan funkade, och att du har det braaa! :D

Svar: Ja, såå vackert! :D jadå, lååång, men så värt det :)
Klara Käll

2013-07-30 @ 17:16:01
URL: http://londonbygabbi.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0