Escola

Första dagen i skolan idag! Mycket nyttt. Man börjar skolan 07:15 varje dag och har 6 lektioner på 40 min var, med 2 raster emellan. Lunch äter man hemma. Jag gillade det sättet, för man får så mycket tid till resten av dagen. Jag förstod nästan allt på biologin, det var gener och benämningarna är nästan likadana. Kemin var lite värre, haha. Efter skolan åkte vi hem och åt, sen åkte vi till Yara. Yara är en klubb, med pool, fotboll, volleyboll, basket, gym, kampsporter, zumba osv. Jag ska fixa ett gymkort där så kan jag gymma hela tiden, yesss!! :) Så träffade vi en massa kompisar till Lisa och de är alla så söta. Så pratade vi, haha eller de pratade mest, och spelade volleyboll. Jätteroligt :) Nu har jag ätit kvällis och kollar på De tre Musketörerna på portuguisiska med undertexter också. Ate mais!
 
First day in school today. A lot of new things. You start school 07:15 every day and have 6 lessons 40 min each, with 2 breaks in between all of them. You eat lunch at home. I really liked this way, since you get a lot of time for the rest of the day. I understood almost everything at biology, it was genes and DNA and the expressions are pretty much the same. Chemistry was worse, haha. After school we ate luncha at home, and then we went to Yara. Yara is a club with pool, fotball, volei, basket, gym, fight sports and zumba etc. I'm getting a gymcard so I can gym everyday after school, yess!! At Yara we met a lot of friends of Lisa and they're all so sweet. We talked, haha, or they talked mostly, and played some volei. So much fun. Now I've had a evening snack and watching the three musketers in portuguise with subs. Até mais!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mia Johannesson

Härligt att du trivs så bra. Vi kommer att följa dig på ditt äventyr!
ciao Mia

Svar: Åh, det gör jag :) tchau <3
Klara Käll

2013-07-31 @ 16:41:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0