Sentimentos

 
Igår var jag och köpte en ny dator inför utbytet. Det blev fiin dator, en Lenovo. Sen var vi också och köpte en stor resväska, den fanns inte i rosa så det fick bli lila ;) Förutom detta så börjar det gå upp för mig att det är 10 dagar kvar. 10. Dagar. Helt sinnessjukt och allt detta börjar sätta sina spår.. Så detta är ett litet "känsloinlägg". Jag är inte så mycket för sånna statusar med citat och sånt, men nu vill jag skriva sanningen så att nya utbytesstudenter får ingen uppmålad fantasibild om hur det är. För att jag är sjukt trött efter mitt sommarjobb som servitris på en säsongsrestaurang på piren.
 
Men nu har jag svårt att sova på nätterna. Det börjar med att jag är så hyper och lycklig att jag bara inte kan somna, men sen blir det nästan alltid att jag ligger och halvlipar när jag tänker på alla som jag lämnar kvar. Det är så frustrerande med alla tankar som gör att jag bara inte kan somna. Så jag tänker att det kommer nog bli så här fram tills att jag åker. Sen ska jag säga hejdå till Annie, Moa, Eve och Jaquline. Och våra djur. Och mitt hem. Och min familj. Och mitt land. Det jag tror jag är mest orolig över är att Sverige inte kommer va mitt riktiga hem längre. Att jag kommer bli förälskad i ett annat land, en annan kultur och ett annat folk För jag känner redan nu en stark kärlek till Brasilien och min första värdfamilj. Så det här kanske inte kommer vara mitt hem när jag kommer tillbaka? 
 
Yesterday I bought a new computer for my exchange. It was a very nice one, a Lenovo. Then I also bought a new big suitcase, it didn't come in pink so it had to be purple ;) Except for this I'm starting to realize that it's 10 days left. 10. Days. It's insane to me and I've started to notice this realization. So this is a "emotional" post. I'm not much for the posts with emotional quote and that, but I want to write the truth so future exchange student can read what being an exchange student really means. Because I'm insanely tired after my summerjob as a waitress at a restaurant.
 
But now I struggle with sleep at nights. It's always the same. I start with being hyper and really really happy and excited, but it always end up with me crying when thinking about everything I leave behind. It's so frustrating with all the thoughts and feelings and I just can't sleep. But it will probably be like this until I leave. But now I have to say goodbye to my amazing friends. And
 my home. And my family. And my country. What worries me the most is that Sweden might not be my home anymore. That I will fall in love with another country, a different culture and a new people. Because I already feel a strong connection and love for Brazil now. So this might not be my home when I come back?
 
                       Min första värdfamilj <3 Jag har skypat med dem och de verkar vara helt underbara och snälla.
                       Myfirst host family, I've skyped with them and they seem so sweet and amzaing. 
 
 
 


Kommentarer
Jaquline

Klara jag älskar dej och kommer sakna dej nått enormt, men fokusera på allt positivt, jag menar WOW, Brasilien i 11 månader?! Vi kommer ha 10 dar till och det är helt amazing!
Sov nu kvinna ^^

2013-07-16 @ 23:37:44
URL: http://jmphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0