Rotex

Igår var jag på ett Rotex möte i Skövde. Rotex är en dotterorganisation till Rotary som tar hand om inbounds och blivande outbounds (alltså sånna som mig) :). Jag träffade Lisa på tågstationen och åkte till Skövde och mötte Melina på vägen. Hela resan satt vi och pratade om våra städer osv. Det är typ bara jag som fått veta så mycket om min familj och min stad. Anledningen är att det är 4 stycken från Sverige som åker till Brasilien, och måånga mer som åker till USA, vilket Lisa och Melina ska göra.
 
I Skövde mötte vi upp Rotex medlemmarna, några inbounds och en annan outbound. Det var 2 från Taiwan och en från Australien som var där och hade varit i Sverige i ca. 9 månader. Sedan fikade vi och fick prata med dem och inboundsen. Vi ställde massaa frågor om utbytet, vad man ska och inte ska göra, och sådant som är bra att ha med sig.
 
Jag tror att vi är 6 stycken från vårat distrikt som åker iväg 13/14. Det är jag som ska till Brasilien, Lisa, Melina och 2 andra tjejer som ska till USA och Mattis som ska till Japan. Nästa möte är i Taberg med våran Rotaryklubb. Just nu känner man redan en samhörighet med alla som varit ute, och som ska åka. Ska bli sjukt kul att hålla kontakten under utbytet och sen få höra om alla andras utbyten :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0