Grande Viagem dag 1 och 2

Hej på er! Nu är jag hemma i Marilia igen efter en helt fantastisk resa. Har haft lite ångest att komma "hem" igen då jag kan ana hur nyfikna ni är på hur jag har haft det. Så nu har jag ätit, duschat, sovit 12 timmar och påbörjar uppdateringen av bloggen.
 
Min värdmamma körde mig till bussen där jag mötte upp resten av Marilia folket + studenter från en närliggande stad. Sen åkte vi buss 1 1/2 timme till Oswaldo Cruz där vi träffade alla studenterna, närmare bestämt var vi 33 stycken inklusive mig + våran "farfar" Alonso. Alltså reseledare hehe. Sen var det buss från halv fem till sju morgonen därpå till Brasilia (huvudstaden). Men vi hade det ganska mysigt i bussen och sov ganska bra. Men fräsch var man ju inte direkt när man kom fram, haha.. Framme i Brasilia åkte vi runt till några monument, en kyrka, parlamentet, presidentens hus, kongressen m.m. 
 
Därefter direkt till flygplatsen och vänta, sen boarda planet till Manaus. Det tog ca. 3 timmar med flyg vilket ger en bild i huvudet hur galet stort Brasilien är. Dessutom en timme tidskillnad. Sen buss igen, mer döda än levande, till Presidente Figuerido, en pyttstad på 28 000 invånare. Hotellet var litet, men gulligt. Förutom att jag tog sönder sängen i vårat rum, ahahah oppps..  Men jag delade rum på övervåningen, vilket var tur då tjejerna på nedervåningen hade problem med kackerlackor i duschen.. Staden var ganska död och gatan utanför var smutsig, med många övergivna hundar m.m. Delade rum med en tyska, franska och en kanadensare. 
 
Middag, sen tidig kväll. För imorgon blir det vattenfall och vandring i djungeln!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0