Fisk event

Herregud vad mycket man samlar på sig under 3 månader hos en familj. Väskor, och massa påsar med skor för att man inte har plats haha. Men det gick! Så i lördags åkte vi innan fisk eventet till mina nya värdföräldrars jobb och Simone åkte hem till mitt gamla hus. Så jobbade de mycket och jag fick chilla på deras jobb tills Jussara (nya mamman) körde mig till Fisk. Och mina väskor var fortfarande i hennes bil, hann inte åka hem emellan.. Sen med några lärare åkte jag till Fisk Villa. Ett stort område med pool, tennis,fotbollsplan, palmer och ett helt fantasiskt hus. Åt lite lunch med lärarna och sen stod jag och samlade in böcker som några barn hade med sig. Typ en book fair.. Sen var det samling av 40 st hetsiga barn med överskottsenergi för en skattjakt. Sen var det fritid och jag spelade Uno och spansk skitgubbe med några barn som inte ville sporta något. Super mysigt. Älskar att få den där kontakten med barn. Mat (tjena vad vissa barn kan äta!), sagostund och lite teater och sen hem. Liftade tillbaka till Fisk och ringde min värdmamma som kom och hämtade mig. Träffade hennes kusin, och så åkte vi och köpte bröd och kakor. Men bageriet ägdes av presidenten i min klubb haha! Så träffade honom där och det var jättebra att han fick träffa Jussara osv! Hem till nya huset och äta kakor och packa upp och göra iordning rummet. Bilder kommer på nya rummet! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0