Lördag+Söndag

I lördags sov jag till elva och åt frukost med mae och pai. Mila sov hos en kompis och Lisa hade åkt till en annan stad med hennes kompis. Var skönt att få va lite "ensam". För efter frukosten låg jag i hammocken med en filt, det regnade också, och läste en timme. Och njöt av tystnaden. Tänkte efter och kom på att jag varit ensam hemma kanske 1 gång, i typ 20 min. Annars det har jag aldrig varit själv på det sättet. Så var skönt att ta det lite lugnt. Tror en anledning till att jag blivit sjuk så ofta är att min kropp och sinne blivit så utpumpat nu. Har inte saktat ner ordentligt på det sättet än. Huvudet var ju helt dött första månaden, men eftersom språket är betydligt lättare nu så går det bra. Insåg idag hur bra jag blivit på att prata. Hänger med i alla konversationer, förstår sammanhanget av allt och kan svara hyfsat bra. Verbböjningarna är fortrfarande det svåraste. Men efter 3 mån kan jag prata riktigt bra, tycker jag själv iallafall :D
 
Sen på eftermiddagen åkte jag till Larissa och åt brigadeiro (chokladsås typ) med Malu, Mari och Gabriele. Sen kollade vi på Iron Man 3, typ halva och på kvällen åkte vi till en fest. Men vi alla åkte hem tidigt och jag la mig hemma i sängen och kollade på en måbra barnfilm :)
 
Söndagen: Vaknade vid 10, åt frukost och sen åkte vi till pais bror. Och bara chillade lite. På vägen hem åkte vi förbi det stora fältet där cirkusen var. (nej, insåg att rymma med cirkusen kanske inte var en sån bra idé iallafall, hehe) och där hade de nu en bilmässa! Kollade på bilar, åkte hem till plastpoolen, solade, åt lunch. Nu är klockan snart halv 6 och ikväll kommer kompisar till mae och pai hit. Går ev. ut på en powerwalk innan det.. Eller. nää förresten ;) Stannar inne idag :) 
 
 
 
Ge mig brasiliank hår kvalité. fan för skandinaviskt hår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rosa månaden för bröstcancer här med. Mae och Pai hade köpt två t-shirtar som bidrag. 
 
 
Blå vw, upp med lillfingret och du är skyddad mot slag ;)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0