Oh meu deus

På helgerna ska man ha roligt, men framförallt ta det lungt och vila upp sig och kroppen. Vem som än sa det har aldrig varit en utbytesstudent i Brasilien iallfall. Vilken helg! Är mer död än levande. Men HERREGUD VAD JAG HAR HAFT KUL!
 
Sexta-feira:

Efter skolan gick jag till Jess och så chillade vi där tills vi gick på en powerwalk med Barbara. Sen hem till hennes hus och därefter åkte vi och shoppade! Köpte 2 shorts, 2 fest toppar och en bikini. Dyrt med kläder som sagt.. men anyway. Vi hade det gött och efter åkte vi förbi mitt hus och jag hämtade kläder och tandborste osv. Därefter hem till deras hus där vi åt mat. Älskar hennes föräldrar som sagt, skit söta!! På kvällen vankades det fest och vi fixade oss. Jag, Barbara, Raissa, Jess, Michelle, Grazi och Luara. Tog 2 timmar, herregud när tjejer ska gå ut. Tar typ 20 min att bestämma kläder. Sen kom våra andra kompisar Mit, Gabriel och Mirza i två bilar. Behövdes när vi var så många. Tror vi var någon mer också, kommer inte ihåg hennes namn dock. Festen hette "Festas das gringas", vilket betyder inprincip invandrarnas fest, haha. Inte riktigt, men många ropar gringa när det ser en. För smälter in i Brasilien är ganska svårt. Folk har dragit mig i håret ibland hahah! Sen upp klockan 12 för lunch och därefter poolhäng hos Grazis moster! Lyckades bli förkyld under kvällen och fick ont i halsen... Men upp och hoppa! :D
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0