TV Marilia

På lördagen kom Simone vid 12 tiden och vi solade och badade och åt lunch ute. Sen åkte vi vid fyra till en tv studio då "The inbound cordinator" i Marilia fått en förfrågan om vi (utbytesstudenterna) ville delta i ett tv program. Haha, det var väldigt intressant.. Brasiliansk tv är extremt annorlunda. I ett program som typ, Postkodsmiljonären så står det i regel ett 10 tal kvinnor i bikini och dansar och ser glada ut. Och det är inte ens konstigt? Och det här med att brassarna är besatta av rumpor, är sant! För i det här programmet deltog en typ "artist" som gäst och hon är mer känd för att stå i program i stringbikini och dansa än det hon säger/gör.. Nu var hon inte i bikini, men iallafall, haha.
 
Så när programledaren kom till "våran" del av programmet frågade han vår cordinator om vad utbytesstudent betyder och lite om Rotary. Så fick alla gå fram, vifta med flaggan och så sa hon: detta är Simone från Danmark osv. haha så blev det såhär när hon presenterade mig: Essa é Klara da Suécia. NATHALIA DA SUÉCIA! Haha!! Sen under programmet var vårt jobb i publiken att ha mycket energi och le. Efter så kom flera fram och frågade om våra länder och hur det är att vara utbytesstudent. Alltid kul, även om knappt ingen vet var Sverige ligger på världskartan.. Sen åkte jag hem och kollade på film i sängen då på söndagen skulle jag upp tidigt och jobba med min Rotary klubb! 
 
 
 
 
 
Hihi, de hade ett litet kök också..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0