Eu estou viva

Klara är på G! Nu jävlar efter sjukdomen och varit allmänt seg så är jag jag igen! Efter skolan var jag duktig och bloggade på portuguisiska, klapp på axeln. Sen åkte jag med mãe och växlade pengar på banken och sen var det portuguisiska lektion på Ale. Idag var det böjning av adjektiv när det är plural, singular, masculint och feminin osv. Samt två verb i presens, båda två för "Jag är", men man använder de olika! Då är det nästan synd att vi är så många goa människor, blir mycket prat och lite verkstad. Får hetspanik när det blir så, men jag tycker om läraren och hon är jättemysig och hjälpsam.
 
Sen gick jag och Isa en powerwalk genom staden på 30 minuter till Yara och babblade heela vägen om allt och ingenting. Det mesta om hur vi båda verkligen inte vill byta värdfamilj.. Men vi kom dit vid 7 och tog ett av passen. Tyvärr var det dans/zumba, har inte de brasilianska rytmerna än, hehe. Men, alltid nice att prova på något nytt. Så kom jag hem och spelade lite volley med Mila. Och frågade om de hade några barnböcker på portuguisiska, hade frågat innan, men vi alla hade glömt av det. Så läste jag lite ur Herkules. Tar med mig dem till skolan imorgon, efter som jag inte kan jobba något på kemin, fysiken eller matten. Fattar ju nada på svenska också! Hehe, sen har jag mailat min counselor om framtida välgörenhetsarbeten i Marilia och samarbeten med min klubb hemma! Men det är säkert att jag ska volentärarbeta på ett barnhem här i Marília!
 
Kallas fortfarande för Tinkerbell i skolan.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0