Howdy Cowgirl pt.2

När jag fått se ranchen lite så kom Fernandas pappa och två kompisar/skötare med ett gäng hästar som de ställde upp i stallgången och började sadla. En av deras hästar hade världsrekordet i barrelracing, Ms Perky Bug hette hon och var ett svart sto på 9 år. Otroligt vacker. Min häst var ett brunt sto på 5 år som hette Dante, jag kände att jag var tvungen att fråga när de rids in. Man vet ju aldrig haha. Men de börjar samtidigt som i Sverige, när de är 2 år. Och han gav mig ett väldigt snällt sto som inte gjorde så mycket :)
 
Hjälm fanns inte på kartan och det var westernsadel och rep till tyglar som gällde. Jaha, hur ska det här gå? Tänkte jag, men jag fick först sitta upp i en liten rund hage så han fick se att jag visste hur man red. Det gick ju självklart bra, så flyttade vi till den stora ridbanan med de andra skötarna. Och ridsättet var EXTREMT annorlunda. Man skulle tydligen inte röra hästen i munnen, alls. När jag försökte få Dante lite på tygeln, fattade hon verkligen inte och bara höjde huvudet. Då började jag rida med en hand och höll henne knappt alls i munnen. Och sitt ner. Hela tiden. De tränade hästarna inpricip varje dag,men de hade ju NOLL med halsmuskler. De var ju biffiga vid bakbenen, men runt halsen fanns det ingenting. Så galopperade jag och då bara log jag, hela tiden. Var så underbart och härligt. Och ganska gött att rida utan hjälm faktiskt, haha. Sen så prövade jag på lite barrelracing, haha. Var inte så snabb direkt :P Men sen fick jag se "riktig" barrelracing, och herregud. Han sa åt mig att hålla i sadeln när man rundar tunnan, och jag förstod varför när han gjorde det på riktigt. Ärligt så gjorde det lite ont att se hur snabbt de vände och hur hästen satte benen under sig och vred. Men å andra sidan så sliter vi nog minst lika mycket på dem när vi hoppar.. Så spolade vi av hästarna och tog det lungt och drack lite vatten i en av stugorna. Det börjar bli varmt nu. I oktober fick jag referensen till bastu. Jippie... ;) HAHA! JUST DET! När jag satt av så satt jag av som man gör med en vanlig sadel, inte en westernsadel, så hörde jag ett ritschhh. Så hade jag fastnat med min bh i sadeln på vägen ner. HAHAHHAHA, ouupps :P
 
Lukten av stall och häst <3
 
Rafaela
Paula
 
 
Ni ser ju vilken fin form hon går i HAHA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ms Perky Bug
 


Kommentarer
Emmy den Allsmäktiga

HAHAH! gillade slutet. Härligt att du strippar samtidigt som du hoppar av, man blir ju lite svettig av att rida!! :D

Svar: HAHAHHAA; jag doooog :D
Klara Käll

2013-09-02 @ 23:46:10
URL: http://spermy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0