Livin' la vida loca

Efter ranchen på lördagen åkte vi hem och chillade. Spelade spel och kort, sen kollade vi på Fast and Furious Tokyo Drift och en tidig kväll. Väl behövd, min rumpa gjorde så jävla ont haha.. Men Rafaela och Paula åkte hem på kvällen.. Sen sov vi till 9 på söndagen och så åkte vi till Fernandas moster. Som hade pool. Hell yes! Så solade vi och badade i den väldigt kalla poolen. Och ja mamma, jag smörjde in mig. Sen kom typ halva släkten och kompisar och åt lunch. Spaghetti och kycklinggryta! Först så gillade jag inte jag maten här alls, nu har jag vant mig lite ;)
 
Det är något som jag lärt mig här är hur otroligt kalla, reserverade och TRÅKIGA vi svenskar är när det gäller att umgås. Här är det naturligt att äta lunch en vanlig söndag, hela familjen. Och när jag kom hem så kom kompisar till Lauras pojkvän och vi åt glass. Här är det nästan varje dag som man träffas. Och i fredags var det lite familjefest hemma, men jag var ju hos Fernanda. Men det är så självklart och inte stelt eller konstigt någonstans. Så vi i Sverige borde verkligen bli mer gästvänliga och öppna, för våran egna familj och våra egna vänner.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En liten fågel hade byggt bo i deras palm, fett söt!
 
En av Fernandas hundar!


Kommentarer
Gabbi

Åååhh sola och badaa<3 hihi

Svar: underbaart <33
Klara Käll

2013-09-02 @ 22:42:43
URL: http://londonbygabbi.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0