Min helg

Idag är det söndag och idag är den enda dagen under helgen som jag har tid och lust att blogga. Gör ju en massa saker hela tiden! 
 
I fredags gymmade vi och sen träffade vi Lari och Malu och plaskade lite i poolerna. Sen åkte vi hem och åkte på en fest på fredagskvällen. Var på en helt enorm utegård med massor av folk. Att det var fullmåne och helt stjärnklart var ju en stor bonus! Dansade en massa, försökter lära mig samba. Mhm. går ju jättebra -.-
Åkte hem vid fem tiden, 8 pers i en pytteliten gulle bil,  och sov til 10. Och vid 12 åkte jag och Lisa till Yara igen och träffade Lari, Malu, Isadora, Simone och Michelle. Solade och chillade sönder. Blev ganska bränd, även om jag smörjde in mig. Hade solskyddsfaktor 15, men behöver nog 50. Jävla svenneklenis.. 
 
Och vid 3-tiden åkte vi hem, så var André, Vitor och min extramamma hos oss och plaskade i plastpoolen. hehe. Åt lunch och hade det mysigt! Dock blev jag jätteledsen senare på eftermiddagen, för ynka småsaker. Var typ en dag om man tappar en penna så börjar man gråta. Lipade lite, skypade 10 min med Jaquline som talade mig till rätta! Haha, och Michelle smsade och tvingade med mig på hennes kompis födelsedagsfest (med mexikanskt tema, förstår varför, maten är ju såååååå wunderbar!!) Sagt och gjort gav mig själv en mental örfil och åkte till Michelle och så gick vi på festen med Simone. Var helt okej, träffade Jess och andra utbytesstudenter. Men högtalarna var sönder och de tappade tårtan </3. Men det va skönt att komma ut ur huset. För ingen i familjen vet riktigt hur de ska trösta mig när jag blir så ledsen. Men det är bra att gråta ibland.
 
Sen så sov jag hos Michelle och dagen efter gick vi på bio med några kompisar. Var en skräckis och jag höll ju fan på att pissa ner mig! Aldrig varit på en skräckfilm på bio innan, och herrejesuuus. Dockor, små flickor i nattlinnen och demoner och sån skit. Men det är rätt kul att höra alla svära på massa olika språk. Tyska är lätt favoriten! HAHA
 
 
 
 
 
 
 
 
Bruna, Pedro och Isadora
 
 
Lördagen:
 
 
Ingen vill va med på bild :(((
Haha, jooråå!
Mamma åkte och köpte en nödsituatuonstårta.. hehe. Och de hade piñata också!
Just another lemon tree..
 
Mina hjärtan
 
 
+Isa
Nästan ensamma, tur det. Var ju på portuguisiska, men man fattade ändå. +bonuspoäng.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0