Pizzamaking

I fredags hade jag som sagt min presentation för klassen om Sverige. Gick väll helt ok. Paula hjälpte mig att översätta till portuguisiska, för herreguu jag blir ju nervös att presentera även på svenska eller engelska. Men alla i klassen är fett söta och sa att det var jättebra. Och att jag sjöng fint under nationalsången, haha! Men mitt minneskort i kameran har bosatt sig där och jag får inte ut det! Hetshets, så bilder på det kommer senare. Men efter skolan åkte vi till Yara för volley, men de hade riktigt matchspel så man ville inte störa direkt.Så gick jag till gymmet och lyfte lite och tränade armar och axlar. Sen var det fett varmt, så ja! Vi går och doppar fötterna i poolen! Jag lisa och ett gäng kompisar! Slutade med bad i sportbh och träningsshorts! Haha, sjukt kul. Sen hem och dusha så kom några kompisar till oss och så gjorde vi pizza. Gick och la mig tidigare för jag gick upp vid 6 på lördagen för att åka och jobba med Rotary. Ska be de skicka bilderna från den till mig, så ni får se det senare. Men, det var kö en timme innan vi öppnade och när vi öppnade sprang folk och tog de mest populära grejjerna, som vattentunnorna. Men det gör lite ont när man ser hur folk lägger ner kläder som kostade 15 kr, för att det var för dyrt. Men sista timmen kostade allting 3 kr... Ska skriva ett ensamt inlägg om klasskillnaderna jag får se varje dag.. Fast , det känns ändå bra att man gör något för andra och inte bara för en själv. Även om detta året bara är till för mig så är meningen med Rotary också att förändra och hjälpa.
 
 
Guaraná, så brasiliansk läsk så det finns inte! :)
 
 
Lördagen
Sen så jobbade jag mellan 07.30 och 11:30, sen hem på lunch! Kort därefter så ville vi till Yara igen och bara bada och sola i den 30 gradiga solen. Ringde Michelle och åkte dit med Lisa, Larissa, Michelle och Malu. Solade, simmade, plaskade och busade som denna vattendjur vi är. Sen spelade vi lite volley och jag försökte lära mig att hjula. Ett pågående projekt kan man väll säga!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0