Saudade

Åkte med min counselor till Fisk (en språkskola, namnet helt underbart, I know). Suuuper fina lokaler med grupprum och ett kök till och med. Och små dammar med sköldpaddor som tydligen rymde ibland, haha. Pratade om hur de ska lägga upp det, med lektioner osv. Men det blir förmodligen att jag ger lite lektioner i engelska och får i portuguisiska. Gratis + välgörenhetsarbete. Och ska göra aktiviteter med barnen där också! Bla. ha en eftermiddag och baka lite svenska kakor. Hell yes! Ett sånt roligt projekt som ska bli så kul att fixa med!
 
Dock så slutade dagen i tårar igen med missförstånd med min familj och ett sms som inte hade kommit fram. Smekmånaden är definitivt över och det är jobbigt när det blir missförstånd över småsaker. Och jag förstorar upp det och blir paranoid.. Men tills denna punkt har jag varit rätt tyst om mina känslor "och bitit ihop" även om jag blivit arg över något, men måste kommunicera bättre med min familj och våga prata mer. Annars blir det sånna här känslodampanfall ahhahaha. Så, är i en liten svacka just nu. Men det blir ju också svackor även när allt är på topp. Så ska samla mig lite, men som min älskade vän sa, det är okej att må dåligt ibland. När man tänker efter: Fyfan vad modiga alla utbytesstudenter är. Åker iväg till ett främmande land för att bo med människor man aldrig träffat och ibland, till ett språk man aldrig pratat. Ja, modigt att åka iväg. Men det är ännu mer modigt att leva sitt utbyte och leva igenom sina svackor och göra det bästa av det.
 
 


Kommentarer
Mamma Bodil

Älskar detta kort!!!!
Puss

2013-09-30 @ 01:18:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0