2013

Första januari spenderades med Eve, Stina, Moa och Elin i Stava, utanför Gränna. Nyåret var tjejmiddag med 3-rätters, djupa konversationer, tomtebloss och classy tjejmys! Underbar start på året! ahahah, förutom att vi försökte tända lanterns (typ lyktor med önskningar) men det blåste för mycket och lyktan flög iväg! Och det brinner ju i dem så Stina började skrika och springa efter den för att släcka den!! Skrattade så mycket hahah!!
 
 
 
 
 
 
I februari fyllde jag 17 och dagarna bestod mest av härliga uteritter i snön. Och jag klippte av mig håret, ångrade det i efterhand, men nu är det nästan utväxt igen :)
 
 
 
 
I mars åkte jag med pappa och Moa till Sälen en vecka. Pappa åkte Vasaloppet och jag och Moa åkte och busade i trollskogen. HAHAHHA, fysatan va jag skrattade.
 
 
 
I april började jag tävla med min Geggebus. Och det var premiär för musikalen jag var med i på Gränna. En jäkla massa stress, men i slutändan var det så jävla kul!
 
 
 
 
I maj började jag jobba på Seaside där jag hade noll vetskap om restaurangbranschen. Men jag lärde mig fort och vid juli så tycker jag att jag var riktigt duktig. Tog bara sönder två glas! ;)
 
Den 7:e maj åkte jag med Jaqulinegosigos till Stockholm en helg för att bränna plånboken på kläder och för att se One Direction (!!!!) tillåt oss att vara töntiga :D
 
Bild från Jaqulines blogg: http://jmphoto.webblogg.se/index.html
 
 
I juni var det skolavslutning, massa hejdån, jobb på Seaside, midsommar på St:annas skärgård, och en snabb Stockholmsresa för visumet.
 
 
 
 
 
 
Juli var det jobb,jobb,jobb, hejdå till fina Gegge och förberedelser. Den 27:e juli flyttade jag till Brasilien.
 
<3
 
 
 
 
 
 
 
 
Agusti var fett med insparkshelg.. 
 
 
 
 
September var det ett kärt återseende med mina fyrbenta vänner.
 
 
 
November var det resan till Paraguay och Grande Viagem.. Bästa resan någonsin...
 
 
December var det stranden med jul. Ska lägga upp ett inlägg med det också!
 
Nyåret firades in med raketer och kramar på stranden. FELIZ ANO NOVO!
 
Nyårslöften 2014 

Växa och utvecklas mentalt, men förbli mitt sanna jag.
Tävla 1 m med Cofina
Ta körkort
Jobba hårt och tjäna ordentligt med pengar
Få riktigt bra betyg
Åka till Tyskland och hälsa på Katha, Emma och Isa.
Ta vara på livet
 
Har några fler löften, men de skriver jag inte här! :)
 
2013 har varit ett helt fantastiskt år med många nya kompisar, värderingar... Är så otroligt tacksam att jag får vara i Brasilien och ha ett helt fantastiskt år med ups and downs också såklart.. 2014 ska bli minst lika bra. Ta an alla utmaningar och lev livet, helt enkelt! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0