RIO DE JANEIRO

Har sant jakla kasst mina och dagarna gick sa sjukt fort, men nu ska jag forsoka aterberatta sa bra som det gar!
Vi lamnade Marilia vid 3tiden och plockade upp alla studenterna fran alla stader. Sa hiimla kul att traffa alla igen. Vi har sa himla kul i bussen, busar, ar jobbiga och sen nar vi stannar for att ata sa ar vi sa otroligt overtrotta. En bunt dagisbarn pa redbull, iallafall jag och mina basta vanner dar. Sedan fick vi med ett gang pensionarer och nagra tanter som var sa himla... skumma. haha.. 
 
Sov ganska kasst i bussen sa jag var vaken nar vi akte in i Rio och alla tradgrenar skrapades pa taken och alla sag ut som far pa heroin. (vet att ni alskar mina jamforelser) Men det var sa sjukt mysigt, men hetshets, vi kom fram 7:30 och 8:30 var det utgang pa turistdag. Ganska trotta sa begav vi oss ut till de klassiska turistsakerna. Vi akte upp pa de tva hogsta bergen i en sandar linbana, och fick se varldens finaste utsikt ever. Sedan akte vi till in till nagra shoppinggator och fick fritid. Tro fan att vi spenderar den i kon pa starbucks, aja, gott var det. Sedan borjade det regna som satan men vi gick och sjong alla latar vi kom pa, som har egna danser till. hehe, retards till turister i rio. 
 
Kristus statyn som slar ut armarna och omfamnar Rio var maktig. Okej, det var sa fett mycket folk, inte ens en hogsasongsdag med molningt vader. Tog bilder med flaggorna, njot av utsikten och virade in oss i flaggorna nar det borjade dugga. Mycket effektivt.
 
Noll blodsocker och lite doda akte vi tillbaka till hotellet och jag, Katha och Vaya tog emergency frozen youghurt, kopte vatten och gick till stranden. Copacabanaaaaaa! Ta inte med er nagonting, inte ens en handduk. haha, jaha ok. Molnigt men vi roade oss med att gora arturo till en sjojungfru. Stranden var cool, men inte saaaa himla super tuff. Lite kul var det att vi bodde 10 min gang fran stranden till hotellet och det var san extrem kontrast pa stad och strand. Var turister som gick i strandklader utanfor hotellen pa gatan.
 
Pa kvallen var vi utsvultna och fick gratis middag (gratis ar gott) pa ett steakhouse som finns overallt i Brasilien. En buffe med sa mycket maaaat och sa gar det runt nissar med kott och skar upp det till dig pa tallriken. 
En cola kostade 21 kr iallafall. Ju narmare stranden det ar desto ackligare blir det...
 
Efter middagen gick vi pa en marknad o kopte souvenirer och presenter. Sjukt trotta tillbaka, men halla. Klockan ar 8.. Det har gar inte. Nejenej, sa da gick vi upp och plaskade i takpoolen med en Jesus staty langt uppe i bergen som kikade pa oss. 
 
Senara pa kvallen gick vi ut igen iallafall. Det var ett stort nono att ga bara tjejer och efter klockan 6 ar det farligt att ga pa stranden, aven i grupp. Sa vi fick lita pa vara goa killar till livvakter och det blev en lyckad kvall pa en bar vid stranden. Dock sa knot det sig i magen nar jag sag en hoggravid hemlos kvinna, helt klart paverkad pa bade sprit och droger ga och lagga sig under en palm pa stranden. Undrar vilka extrema skillnader som det barnets uppvaxt kommer ha i jamforelse till min. 
 
Delade rum med Isa och Vaya pa hotellet :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0