Båten dag 3

Sista heldagen börjades med att se soluppgången, för molnigt dock :( så blev inte så mycket att se.. Sen åkte vi med den lilla partybåten med Haulie till ett vanligt hem i Amazonas. Vi fick lära oss hur de gör mjöl, om olika växter som kunde bota feber, ett cashew träd m.m.. Men höjdpunkten där var en liten flicka på 3 år som hette Bianca. Helt bedårande! Hon fick leka med min kamera och blev helt tagen.
 
Därefter åkte vi till en liten strand och chillade resten av dagen med volleyboll, fotboll, bad och sol. Men! En tuff grej som hände var att vi såg en delfin nära båten, den trodde såklart att vi hade fisk. Först trodde jag Haulie skojjade, men sen gick jag djupare ut och plaskade med händerna. Och då kom den! Hade kunnat ta ut handen och röra den, men fick lite panik då jag var helt ensam med den. Så simmade bort från den tillbaka till de andra, haha. Spöregn resten av natten, men vi hade fest och dansade med mexikanarna på båten!
 
 
Dessa bilder är tagna av Bianca 3 år: 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0