Anti våld kampanj

Nu får ni lite uppdatering!
I fredags var vi ett gäng studenter på ett antivåld evenemang med Rotary. Gick från skolan till stället, tog 10 min, men hade panik så min klasskompis fick rita mig en karta. Sväng höger efter tre korsningar. Men ändå, haha. Igår, tror jag det var, var det barnens dag. Vet inte om det bara var i Brasilien, eller hela världen. Iallafall, de samlade ihop plastvapen och våldsamma videospel osv i en stor hög som de senare körde över med en sån där tillplatningstraktor. Alla Rotaryklubbarna var där och pratade om att barnen är framtiden och att vi måste börja stoppa exponeringen (heter det så?) av våld i tidig ålder. Sen var det ett gäng barn som fick ballonger samtidigt som de gjorde en urgullig liten dans till Michael Jackson "We are the world", men låten var självklart en cover översätt på portuguisiska, haha.
 
Pratade med barnen. A onde você esta?? Var är du från?? Och när jag svarar Sverige så ser de lite fundersamma ut. Jahaaa, vad coolt. Vet ni något om Sverige? Vet ni var det ligger? haha njaaa, inte riktigt. Är inprincip så här. Jag är från Sverige. Woow, coolt. Vet du något om Sverige? haha. nää.
 
Iallafall delade jag ut mitt visitkort till barnen och sa att de skulle prata med sina lärare, att de kunde maila mig så kunde jag komma till deras skola och ha en presentation om Sverige! Bästa knepet är att charma barnen!! ;)
 
Födelsedagsfest för min mammas brors fru i torsdags. Kvinnan till vänster som fyllde 50 :) mer tårta...
 
 
HAHA, Fransisco från Equador hade med sig den här. Nån traditon, haha , han hade gjort den själv också :D
 
 
 
'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0