Churrasco

Som sagt, på lördagen vaknade vi vid 12 och åt lunch. Sega i starten och visste inte vad vi skulle göra. Men vid fyratiden kom Grazis moster och hämtade oss. Bodde typ på andra sidan staden,men åhhh vilken underbar människa! Åkte till hennes hus där hon fixade bröd, med ost och olika sylter (heter det sylter?) som vi åt vid deras pool medans vi lyssnade på musik! Badade inte för jag kände att min hals svek mig lite, men det var så underbart. Och dottern i familjen, en 10 åring, tyckte att jag såg ut som hennes barbie haha. Alla säger ju att människorna i Brasilien är så varma och mottagliga, och det stämmer! Man kysser på kinden, kramar, bjuder hem till sina hus, vill visa deras liv och är hjälpsamma när man försöker prata på portuguisiska! Spenderade eftermiddagen där och vi lattjade en massa haha. Vid 9 tiden åkte vi hem till Barabara igen och hämtade upp min älskade lilla fransyska Clo! Underbart underbart. Hela gänget samlade! Tillbaka till Barbaras hus för mat!
 
Mit kom och hämtade oss och så ville han visa något vattenfall. Vamos (lets go). På vägen dit var det verkligen en djungelväg med lera och gupp haha. Därefter skulle vi gå en liten bit, tog ett bra tag då det var hala stenar, lera, högt gräs och små bäckar. Men vi överlevde och badade under ett litet vattenfall! Gick en liten bit längre ner och kom fram till den vackraste utsikt jag någonsin sett i Brasilien. Det var som en ravin med vattenfall, tät skog. Det var nästan som ett litet krypin , då man såg bara skog och några enstaka hus. Satt och sjöng och tog massa bilder. Helt. Fantastiskt. Vi var där kanske 2 timmar och sen promenaden tillbaka till bilen. Leriga fötter och Michelle, den klanten, halkade i leran. Aldrig skrattat så mycket. Åkte hem (barbaras hus, haha) med musik på högsta volym. Åkte hem vid 8 tiden till familjen som var nyfikna på min helg. Sa till dem hur lycklig jag var och att jag bara ville gråta av lycka. De hade inte gjort så mycket under helgen, men jag sa att jag bara har ett år och att jag ska ta vara på det fullt ut!!!! Somnade till i sängen när alla kollade på tv medans min pappa klappade mitt hår. Mitt liv är så fantastiskt och jag vill inte missa en sekund. Det här året är det bästa året i mitt liv. Nu däckar jag i sängen. God natt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jaquline - jmphoto.webblogg.se♥

snyggo! Vad långt hår du har fått babe :*

Svar: åhhh, taack :D ska spara det nuuu!!
Klara Käll

2013-10-07 @ 16:09:18
URL: http://jmphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0