Festa das crianças

Idag gick jag upp vid halv nio, men inatt ställde de om klockan. Framåt en timme, vet inte hur det blir med skillnaden till Sverige nu? För ni ställer väl om nu också? Iallafall så åkte jag till en stor lokal/park och skulle jobba hela dagen tillsammans med Isa och vår klubb. Så vi fixade med maten en halvtimme, sen kom alla barnen och vi hälsade dem välkomna. Och det var MÅNGA barn. Och syftet är att ha en rolig dag för barn vars familjer har ont om pengar, och har ett lite tuffare liv helt enkelt. Det var hoppborgar (jag och Isa var för tunga.. det gjorde ont i barnahjärtat) ansiktsmålning, dansföreställningar, clowner (yayyy), och lite cirkus show. Det var verkligen jättekul och jag och Isa är så stotla att få representera denna klubb som organiserat allt detta på egen hand. Och våran klubb är ändå inte den största i Marilia.
 
Sen när det höll på att ta slut så fick alla barn en godispåse och en present. Dockor, bilar osv. Väldigt generöst och det uppskattades. Även om en unge försökte lura till sig en extra godispåse från mig.. Och en 12 åring flörtade med mig.. det var något nytt! Och jag och Isa försökte räkna, men minst 15 personer frågade om vi var tvillingar! :) 
 
Väldigt rolig dag och jag och Isa ska prata med klubben (igen) om barnhemmet. Men det är lite dramatik just nu när alla ska byta familjer, så vi ska starta lite projekt efter den stora resan tänkte vi! Åkte hem och plaskade i poolen med mina extrabröder, Mila, Lisa och Lisas kompis. Hoppas ni alla haft en bra helg ni med! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om det är något som jag ska va kritisk mot så var det faktiskt clownen. Tycker det är skit drygt och taskigt när man har tävling mellan 5 barn i rockring och ljudnivån på applåderna bestämmer om man går till final eller åker ut. Plus attt han drygade sig när barnen sa deras namn tyst och otydligt. Nä usch för clowner. Helt onödiga.
 
 
 
 
Ja, Klara, ta en bild med clownen. Det blir jättekul.
 
 
"Snälla gör den brasilianska flaggan!" Hon: suck, please ta ett hjärta som alla andra barn.
 
 
 
 
 
 
 
 Min counselor <3 
Sjukt varmt var det idag också!
 
 


Kommentarer
Jaquline - jmphoto.webblogg.se♥

HAHAHA du ser lite obekäm ut brevid den där clownen... förstår dej, att du lutar dig bort xD

Svar: HAHAHA; JAA! Dryg som fan var han också! :D stelare än skofoto... </3
Klara Käll

2013-10-21 @ 20:46:21
URL: http://jmphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0