Söndag

Vaknade vid 9 tiden och åt frukost med nya familjen. Lite konsitgt känns det, men överlag så känner jag mig hemma här! Precis som i förra huset, är nog brasilianarnas (hospitality) vad heter det på svenska? Gästfrivänlighet? Herregud, kan inte prata mitt modersmål längre.. Sen följde jag med när de köpte lite plantor. Huset har massa växter överallt, ger ett jätte fint intryck. Hem och vända och sen till grillning/födelsedag hos släkten som bodde på en liten gård. Hade typ 7 hundar, höns och en häst. Fick en ny beundrare också, en 3 åring vid namn Lucas ;) Sötaste ungen kommer fram och öppnar armarna och sitter i mitt knä haha! Mat, mer tårta.
 
Nu är jag hemma och ska ta det lungt i några timmar. Sen ska vi till kyrkan ikväll och sen förmodligen gå igenom "första natten frågor" som man gör med värdfamiljer. Meeeeen... åhhh. Har en rolig nyhet!! De kunde inte byta nästa helg för de skulle resa, och jag trodde de skulle till São Paulo. Men vi ska tydligen till.....PARAGUAY!!! På en weekend-shoppingresa! Allt är sååå mycket billigare där också. Woop woop! Åker på fredag efter skolan! :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jaquline - jmphoto.webblogg.se♥

Ja Klara, gästfrivänlighet.....
VA, SO FUCKING UNFAIR! jag tar nästa flyg ner.....
Skajp snart kanske, innan du åker? har lov hela veckan♥

Svar: MEN VAD HETER DET DÅ?gästfrihet??
JAQUULINEEE DE HAR VICTORIAS SECRET DÄR!!!!!!!!
Klara Käll

2013-10-28 @ 12:53:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0