Sexta-feira

Herregud vilken helg. Roligaste har man här på helgen. Men man är mer död än levande på första lektionen 07:10 på måndagen haha. Brassarna älskar att fesa och umgås till seena natten här. I fredags mötte jag upp Jess efter skolan och gick på en powerwalk. Vi bor sjukt nära (och upptäckte detta nu) så gick vi och bestämde middagsdejt med en utbytesstudent som precis kommit hit, Molly från USA. Super mysig tjej! Och vi åt vid åtta tiden på Habibis, en stor restaurang, och stannade väll 2 timmar där. Och efter det så fick vi ett samtal att det var fest, vill ni gå? Det är en födelsedags fest. Ja, men visst! Så blev vi upphämtade på shoppingcentret, 8 pers i en liten bil, miljövänligt kan man ju tycka att det är iallafall, haha. Åkte på en fest med en stoor lokal med pool,(stället där jag var första fredagen) sjukt mycket folk. Men sen så kom min lilla fransyska Clo dit och vi hade så kuul ihop! Älskar henne så mycket för hon är så sjukt charmig med sin dialekt på engelska, dock försöker jag prata lite franska med det är ju sjukt hur fort man glömmer. Pratar franska med typ portuguisisk dialekt :(  Men den här helgen så har jag fått lära känna 2 supersöta tvillingsystar, Barbara och Raissa! De gick i samma klass som Clo och det var med dem som vi åkte hem med och som jag sov över hos lördag till söndag :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAHA,killen i bakgrunden.. alla i servisen trodde vi var typ dumma i huvudet.. 
 
Håller om min foodbaby på bilden! Haha. Nej, men meningen är ju att man ska prova ny mat här och va social... Men på helgerna brukar jag köra på och va stenhård på veckodagarna med löppass och pilates på gymmet. Typ, plus minus noll, egentligen. Det var en tjej som hade gått upp 15 kilo på 7 månader här. Och hon var inte särskilt nöjd med sig själv och trivdes verkligen inte i sin egen kropp. Så det är inte värt det att äta som om man var en liten ponny eller nått. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0