Que calor genté!

Satan i gatan (ah, langesen man horde den laten) vad varmt det ar. Helgen bestod mest av OS och mat hos mina farforaldrars hus. 37 grader var det haromdagen! Gud sa skont med varme, ah jag ar sa avis. NEJ, det ar ni inte! Det positiva med det ar att jag gar till skolan i tshirt, shorts och sandaler.. vilket ar ganska chill. Men forutom det ar det bara jobbigt. Helt ok nar det ligger runt 28, men 35 grader.. Horde att det var 40 grader i Rio de Janeiro haromdagen. Och dit ska jag den 5:e mars under 5 dagar med nagon typ av efterkarnival, citytour, bo pa Copacabana och sedan till Foz Iguaçu. TAGGATAGGATAGGA!
 
Sen fyller jag 18 snart (den 18:e, alla presenter valkomnas, nu eller senare hehehe), tagg tagg pa det. Pa onsdag ska jag ha min presentation for min Rotary klubb om Sverige, pa portuguisiska. Fasen lite nervigt... Men det gar nog bra.. Sedan sover jag hos min kompis och sa ska vi ut pa fredagen.. Inte varit pa nagon fest pa vaaaldigt lang tid nu, tyvarr!
 
 
 
 
 
Meu coração esta no dois país em essa mundo. Eu sou uma sueca e uma brasileira. Estou morrendo de saudades mas no mesmo tempo eu quero ficar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0