Dagen i bilder

Skola (spyr så segt det är) Något med Brasilien är skolsystemet. Snälla ni, klaga inte på svensk skola. Här är vi 75 elever i ett klassrum ihoptryckta, ingen sikt ut och lektioner som består av att sitta tyst, skriva och lyssna. Uschhääää!!
Ska bli skönt att få komma tillbaka till lilla Grenna igen sen..

Sen åkte jag hem en snabbis och så kom min mamae (hon är min riktiga brasilianska mamma nu, trivs i nya familjen, men min tillfälliga ÄR min familj nu) och hämtade mig, så åt vi lunch! Massa gringos ihop :)

Därefter lånade jag deras dator och betalade min resa till Rio och Iguaçu med avresa 5:e mars! Woopwoop! Det är lite efter karnivalen, men ändå karnival! :D

Sen kollade vi på Saw (alltid lite trevligt med lite psykopatisk hets på eftetmiddagen) och sen avslutning med japansk middag i staden.

Go dag med andra ord!
Imorgon åker jag till morföräldrarnas hus (värdmamman reser varje helg) och lite filmkväll, pool och avslutning med att kolla på Super bowl på en sportbar får bli avslutningen på söndag!

Pussokram!
Njut av kylan, är så jobbigt varmt på dagarna här. Orkar inte hahah, svennen vill ha kyla nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0