Veckan hittils

Just nu har jag lov december och januari. Helt ärligt så är det lite tråkigt haha, är lite sysslolös och saknar hemma lite nu. Men nu i veckan har det blivit så fruktansvärt varmt. 33 grader varje dag, 35 igår, vilket gör att det är för varmt att va ute under dagen, så vi umgås mest på eftermiddagarna nu. Jag går på gymmet 3 dagar i veckan nu med min värdmamma, på morgonen innan hon åker till jobbet. Försöker ta ut mig så mycket som möjligt då jag mår bra av det. Lite annorlunda vardag här när man har all tid i världen, noll plugg och inte så många måsten. Från att gå från stall,häst och plugg till detta.. 
 
Simmade på Yara och träffade vänner där i förrgår. Igår var det piknick (picknick??) vid en (med största sannolighet) förgiftad sjö haha, så långt kan man komma till parker i jämförelse till Sverige här. Det var en kille från Indonesiens födelsedag och vi spelade Uno och chillade. Nästan alla utbytesstudenter. Men efter ett tag var det för varmt så vi gick igenom en grind där vi kom till parkeringen för shopping centrumet och njöt av AC där inne. Vi träffade jultomten, tog kort med honom innan vi tog bussen till ett av de få cafér här. Idag skulle hans familj ha födelsedagsfest för honom och ska dit och träffa allihopa. 
 
Övriga saker så vet jag att jag kommer uppskatta årstiderna i Sverige mer nu. Här är det varmt, varmare och åskperiod inprincip. Så man uppskattar inte solen och ljuset på det sättet här. Kollar på julkalendern också på svtplay och sitter och skrattar ihjäl mig! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pringleshögtalare!
 
 
 
 
 
JUST DET! Jag var på Catching Fire två gånger denna veckan! Då första gången var med portuguis dub, fett konstigt, även om jag hängde med i filmen. Herreguuu vad bra den var! Läst alla böckerna, men filmerna äger fortfarande!
 
 


Kommentarer
Gabbi

Wah och jag tycker att det är för varmt här för att få riktig jukänsla, och då är det bara 10 plusgrader haha x)

Svar: hhahaha, den enda julkänslan jag får är om jag ser på julkalendern haha :D
Klara Käll

2013-12-08 @ 21:48:19
URL: http://londonbygabbi.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0