Dias loouuucas

Hejsan! Nu blir det en snabb uppdatering fran min nya (tillfalliga) vardfamiljs dator. Ville bara saga att dalig uppdatering inte bara varit pga min cpdator. En galet jobbig tid som nu antligen ar over da jag hamnade i en ny vardfamilj i tisdags. Ska bara stanna har tills fredag, sen aker jag till min counselors gard over helgen och hamnar i nya familj pa sondag, hoppipas jag! Precis som Pumba sager i Lejonkungen, lagg ditt bakomflutna fore dig, haha eller? 
 
Familjen nu ar sa otroligt fina. Helt fantastiska manniskor. Sa igar var min fina Molly pa besok som bor valdigt nara huset. Vi at lunch, fika och sen var vi pa shoppingcentret med min vardbror och pa kvallen hade jag Rotarymote. 
 
Idag akte vi forst till tandlakaren for mamman o brodern sen till en salong dar jag fick manikyr! uuuuuuhhh, plus klippte topparna! Darefter lunch i huset och sedan chill och marknad pa kvallen. Sa roligt med massa mat och capoeira dansare. En slags kampsport, men som en dans som det var en grupp i marilia som visade upp. Min vardmamma ska ordna sa vi kan aka dit alla studenterna och fa en lektion. 
 
Feira (marknad) varje torsdag. De saljer gronsaker, sotsaker, mat, hantverk m.m
Pastel: jag at med pizza i, men det funkar att ha ost, kott m.m...
Garapa : Caldo de cana (detta ar vad socker ar gjort av och produceringen av bensin) De gor aven juice av detta.
Detta ar "maestre", det ar han som ar huvudpersonen, och han har vaaldigt mycket respekt och det var tydligen valdigt ovanligt att man far ta bilder med dem.
 
 
 
salgueiro chorão: pa langt hall ser det ut som tradet grater for det hanger ner
Raspadinha: en juice (villken juice som helst) med is i form av sno och kondenserad mjolk. 
Marsipanverk! :)
 


Kommentarer
Farmor

Älskade lilla Klara hoppas allt ordnar upp sig KRAMAR Farmor o Lennart

2014-01-24 @ 08:28:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0