Chuva

Vaknade inatt och var lite död i huvudet och trodde för en millisekund att jag var i Sverige igen, varför? Hörde regnsmatter utanför, och blev helt ärligt talat överlycklig! Första gången det regnat sen jag kom hit! Smattrade så gosigt och jag låg vaken och lyssnade på åskan.Verkar bli samma väder imorgon också, yes! Njöt av kylan lite, sen verkar det bli normalt igen. Dvs. 33 grader. Först hatade jag fläkten i mitt rum, låter så högt. Men nu är vi bundisar och tajtare än någonsin! Tacka herren för fläktar! Haha, iallafall blev det en seg dag hemma. Stannade inne med gott samvete, men sen blev jag rastlös och åkte till gymmet med Michelle. Sen hade jag och Mila sagostund. Hon läser 15 min på engelska och jag hjälper henne och vice versa på portuguisiska. Idag blev det Lejonkungen! Vi ska fortsätta med detta och har sagt åt mig själv att lära mig ett verb i alla former och tempus i veckan. Det är svårt! Men blir sakta bättre! :) Imorgon ska jag cutta håret (max 3 cm, INTE 10 cm som sist) , gå på volley och därefter får vi se :)
 
Ska försöka fixa bilderna från Emmas partaj i söndags. Mitt minneskort är fortfarande fast i kamerafanskapet, nej inte för att Klara satte in det åt fel håll med våld nejnej.. Aja, vi ska åka förbi nån teknikaffär imorgon och fixa det :) Beijos!
 
 
 
Får ni chansen, ta den! Har ni möjligheterna till det, så gör det! Ångrar inte för en sekund att jag åkte. Känner att detta året kommer göra mig starkare och mer öppensinnad än någonsin. Miljonerstack till min familj och alla i Rotary som får stå upp med att jag får vara här. Älskar det för varje sekund <3
 
 


Kommentarer
Mamma Bodil

Tänk va! Att regn kan göra dig glad! Här kommer det att regna mer eller mindre i 2mån......så njuuuuttttt! Pöss!

2013-09-18 @ 17:18:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0