Fredag hos Cloe

Vilken helg! Nu ska jag vara en duktig bloggare och skriva långa och fina inlägg om de senaste dagarna. I fredags åkte jag med Emma och Fernanda hem till Fernanda i Vera Cruz efter skolan. Vera Cruz är en liten (okej, väldigt liten) stad 10 min utanför Marilia. Så åt vi lunch. Var kött, ris, bönor, sallad och lite annat smått o gott. Fernanda hade två bedårande hundar också. Lägger upp bilder! Sen så kollade vi på Hercules, på engelska med portuguisiska undertexter. Inte samma sak dock, att kolla på en barndomsfilm på ett annat språk. Vet inte om det bara är jag som känner det, haha. Sen så bakade vi! Kladdkaka :) Den blir aldrig riktigt bra när jag gjort den här, inte alls samma smaker osv..
 
Iallafall så fick vi inbjudan att åka till Clotildes hus med några andra utbytesstudenter för fondue "middag". Sagt och gjort så piffade vi till oss och åkte hem till Cloe i Marilia. Där hade de dukat upp jättefint och med stora fondue bufféer. Ost, vit choklad, mörk choklad, äppelbitat, annanas, banan, godis, marshmallows, bröd osv. Herregud säger ni, herregud säger jag. Så gott och så trevligt. Sen så satte vi på lite musik från allas länder, så när det var Sveriges tur spelade jag såklart ABBA. Så dansade vi och försökte härma Beyoncé till Single Ladies, gick ju sådär. Fantastisk kväll! Så åkte vi tillbaka till Vera Cruz vid 12 tiden och stannade till i centrum. För o va en liten stad var det väldigt ösigt haha. Så träffade vi kompisar till Fernandas bror som spelade gitarr och sjöng och vid 2 åkte vi hem igen och somnade direkt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0