Tchau Laura

Imorse sa jag hejdå till en ledsen Laura. Laura är min värdsyster här och hon flyger till Kanada idag, så igår var det gråtkalas. Och att se henne och hennes familj så ledsen fick mig att återuppleva mitt eget hejdå. Så igår var faktiskt första gången jag gråtit till sömns sen jag kom hit, bara för att allting kom tillbaka på samma gång.Så min värdmamma, Lisa, Mila och Lauras pojkvän åkte till Sao Paulo imorse. Så skulle min värdpappa köra mig efter skolan till en kompis, så skulle vi på portuguisiska lektion efter. Problemet var bara att han glömde mig, HAHA. Så satt och väntade i hans kontor i typ 40 min, tills jag bad expeditionen att ringa honom. Höll på att dö av svält, hahaha. Men sen kom han tillbaka och körde mig till Michelle.
 
Så åt vi lunch och så fixade hon mina naglar med ? gelé nagellack typ? Fint blev det iallfall. :) Sen åkte vi till en språkskola och hade lektion med de andra studenterna i en och en halv timme. Gratis lektioner fram till november, så bra! Och nu har jag ätit lite och är hemma med min pappa som är ganska nere för sin lilla dotter :( Hörde av min mamma att min pappa hade gråtit i 12 timmar efter att jag åkt..haha.. pappor..
 
Skypade med min gosigos igår också. SAUDADE MINHA AMOR . TE AMO<3
 
 
Saudade. Ett ord som bara finns i portuguisiska. Är en känlsa som är starkare än längtan, som att jag kommer känna saudade för Brasilien och för Sverige när jag åker hem igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0