Feliz ano novo!

Nyårsafton var helt magisk! Började med att alla satt utanför husen och chillade och pratade. Blev inbjuden till grannarna för lite förmat. Que delicia!! Jag älskar människorna i Brasilien, de är så öppna och glada. Alla var ute och innan tolvslaget gick alla till stranden. Där var det fyrverkerishow och första minuterna av 2014 bestod av kramar från främlingar och bekanta som önskade ett gott nytt år. Alla stod i ring och bad dessutom inför det kommande året. Hälsa, lycka, framgång, möjligheter, kärlek m.m önskade man alla. Sen gick vi till vattnet, för då ska man hoppa över 7 vågor och därefter backa ur vattnet. Då ska man tydligen få 7 dagar tur! Haha, helt underbar start på 2014! Tyvärr så glömde jag laddaren till min mobil i huset på stranden, så måste in till stan och köpa en ny.. så bilder från nyåret får vänta lite :) 
2013 träffade jag så många fantastiskta vänner, gott nytt 2014! 


Kommentarer
Farmor

Många NYÅRSKRAMAR o LYCKA TILL med din BRASILIENTILLVARO.SÅ roligt att läsa och följa dig med alla underbara bilder.Du har väl inte bytt ut vår svenska flagga mot Brasiliens? KRAMAR Farmor o Lennart

2014-01-03 @ 15:19:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

olabrasil.blogg.se

Utbytesstudent i Brasilien

RSS 2.0